Wednesday, October 17, 2012

Keep your mouth shut and your head down.

Assalamualaikum :)

lama dah tak menaip dekat blog ni. baru je habis exam + assessment, lega sekejap. nak share cerita terpanas ni, tu yang menaip ni. biasalah kan? 


dua tiga hari ni adalah hal dengan kawan kepada kawan aku. so, aku bahasakan dia sebagai Si A jelah. Dia tiba-tiba hantar IM chat yang pelik-pelik dekat aku, disebabkan dia kawan jauh tu, aku pun cekidout jelah & tanya apahal duk hantar benda pelik-pelik(insulting) ni.  dengan selambanya dia jawap, "hehe. takde apelah. masuk telinga kanan keluar telinga kiri."

WHATTTTTTTTTTTTT?

kau dah puas memerli orang, menyakitkan hati orang & kau senang senang expect orang lupakan? Come on yo. The best thing is, dia lelaki. First time aku jumpa lelaki laser selain maknyah. Err. geramnya aku masa tu tak terkata. aku takdalah nak serang-serang kau, takkanlah, aku bukan macam kau. even tak kenal pun kau nak sound. aku anggap jelah kau nak nasihat aku kot masa tu. so, aku terima. aku biar je benda ni. 

tapi, semalam, aku call lah kawan aku tu. tiba-tiba Si A tu blh plak cakap, "Dia tengah marah tu, biarkan je dulu." dalam nada bergurau.(eh, yeke?) 

kenapa kauuuuuuuu?
bkn kau yang suruh aku lupakan ke? then you remind me back? haha. so, sekarang ni kau nak jadi watak baik lah konon. yelah, aku jahat. aku takde plak nak balas2 IM kau lepas kau memerli tu. kau je yang melebih-lebih aku tengok. 

bila aku cerita dekat kawan dia tu plak, dia cakap 'gurau'. Come on people. Gurau kau cakap? Dahlah. jangan bergurau dengan aku lagi. ingat, lidah itu lebih tajam dari mata pisau. So, keep your mouth shut and head down. tak payah nak membongak sangat cari salah orang lain. perbaiki diri dulu. kawan aku pun pernah terlepas cakap macam kau, tapi boleh je ditegur, boleh je ubah and sekarang kitorang okey je. bayangkanlah, sedangkan perempuan yang ego pun boleh ubah. memalukan.

thank you.

No comments:

Post a Comment